وصيت نامه داريوش هخامنشي


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نسیم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهی یادم میرود که هستی ، کاش بیشتر نسیم می وزید... "






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 92027
تعداد مطالب : 281
تعداد نظرات : 613
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 281
:: کل نظرات : 613

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 21

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 44
:: باردید دیروز : 29
:: بازدید هفته : 74
:: بازدید ماه : 44
:: بازدید سال : 5321
:: بازدید کلی : 92027

RSS

Powered By
loxblog.Com

خدایا.. تقدیر دوست عزیزم را زیبا بنویس تا جز لبخند از او نبینم..

وصيت نامه داريوش هخامنشي
9 مهر 1389 ساعت 10:46 قبل از ظهر | بازدید : 998 | نوشته ‌شده به دست محمد طغیانی | ( نظرات )

 ببینید ایران چی بووووده!!!!!!                        

اينككه من از دنيا مي روم بيست وپنج کشور جزو امپراتوري ايران است و در تماماين کشور ها پول ايران رواج دارد و ايرانيان در آن کشور ها داراي احترامهستند و مردم کشور ها نيز در ايران داراي احترام مي باشند. جانشين منخشايار بايد مثل من در حفظ اين کشور ها بکوشد و راه نگهداري اين کشور هااين است که در امور داخلي آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنها را محترمبشمارد. 

اکنون که من از اين دنيا مي روم دوازده کرور زر در خزانه سلطنتي داريو اين زر يکي از ارکان قدرت تو مي باشد. زيرا قدرت پادشاه فقط به شمشيرنيست بلکه به ثروت نيز هست. البته به خاطر داشته باش كه تو بايد به اينذخيره بيفزايي نه اينکه از آن بکاهي. من نمي گويم که در مواقع ضروري از آنبرداشت نکن، زيرا قاعده اين زر در خزانه آن است که هنگام ضرورت از آنبرداشت کنند. اما در اولين فرصت آنچه برداشتي به خزانه برگردان. مادرتآتوسا برمن حق دارد. پس پيوسته وسايل رضايت خاطرش را فراهم کن. 

ده سال است که من مشغول ساختن انبار هاي غله در نقاط مختلف کشور هستم.من روش ساختن اين انبار ها را که با سنگ ساخته مي شود و به شکل استوانهاست در مصر آموختم و چون انبار ها پيوسته تخليه مي شود حشرات در آن بوجودنمي آيند و غله در اين انبار ها چند سال مي ماند بدون اينکه فاسد شود و توبايد پس از من به ساختن انبار هاي غله ادامه دهي تا اينکه همواره آذوقه دويا سه سال کشور در آن موجود باشد و هر ساله پس از اينکه غله جديد بدست آمداز غله موجود در انبار ها براي تامين کسر خواروبار استفاده کن و غله جديدرا بعد از اينکه بوجاري شد به انبار منتقل نما. به اين ترتيب تو هرگز برايآذوغه در اين مملکت دغدغه نخواهي داشت ولو دو يا سه سال پياپي خشکساليشود. 

گ براي آنها همان مزيت دوست بودن با تو کافي است. چون اگر دوستان ونديمان خود را به کار هاي مملکتي بگماري و آنان به مردم ظلم کنند واستفاده نامشروع نمايند، نخواهي توانست آنها را به مجازات برساني چون باتو دوست هستند و تو ناچاري رعايت دوست بنمايي. 

کو تمام کردن اين کانال از نظر بازرگاني و جنگ بسيار اهميت دارد توبايد آن کانال را به اتمام برساني. عوارض عبور کشتي ها از آن کانال نبايدآن قدر سنگين باشد که ناخدايان کشتي ها ترجيح بدهند که از آن عبور نکنند. 

اکنون من سپاهي به طرف مصر فرستادم تا اينکه در اين قلمرو ايران، نظمو امنيت برقرار کند، ولي فرصت نکردم سپاهي به يونان بفرستم و تو بايد اينکار را به انجام برساني. با يک ارتش نيرومند به يونان حمله کن و بهيونانيان بفهمان که پادشاه ايران قادر است مرتکبين فجايع را تنبيه کند. 

توصيه ديگر من به تو اين است که هرگز دروغ گو و متملق را به خود راهنده. چون هردوي آنها آفت سلطنت هستند پس بدون ترحم دروغ گو را از خود دورنما. هرگز عمال ديوان را بر مردم مسلط نکن. براي اينکه عمال ديوان بر مردممسلط نشوند، قانون ماليات وضع کردم که تماس عمال ديوان با مردم را خيلي کمکرده است و تو اگر اين قانون را حفظ کني عمال حکومت با مردم زياد تماسنخواهند داشت. 
افسران وسربازان ارتش را راضي نگه دار و با آنها بدرفتاري نکن. اگربا آنها بد رفتاري کني آنها نخواهند توانست معامله ي متقابل کنند. اما درميدان جنگ تلافي خواهند کرد. ولو به قيمت کشته شدن خودشان باشد. تلافيآنها اينطور خواهد بود که دست روي دست مي گذارند و تسليم مي شوند تا اينکهوسيله شکست خوردن تو را فراهم نمايند. 

امر آموزش را که من شروع کرده ام ادامه بده و بگذار اتباع تو بتوانندبخوانند و بنويسند تا اينکه فهم وعقل آنها بيشتر شود و هر قدر كه فهم وعقل آنها بيشتر شود، تو با اطمينان بيشتري ميتواني سلطنت کني. همواره حاميکيش يزدان پرستي باش. اما هيچ قومي را مجبور نکن که از کيش تو پيروي نمايدو پيوسته به خاطر داشته باش که هرکس بايد آزاد باشد كه از هر کيش که ميلدارد پيروي نمايد. 
بعد از اينکه من زندگي را بدرود گفتم، بدن من را بشوي و آنگاه کفنيرا که خود فراهم کرده ام بر من پيچان و در تابوت سنگي قرار بده و در قبربگذار. اما قبرم را که موجود است مسدود نکن تا هرزماني که ميتواني واردقبر بشوي و تابوت سنگي مرا در آنجا ببيني و بفهمي، من كه پدر تو و پادشاهيمقتدر بودم و بر بيست وپنج کشور سلطنت ميکردم،مردم و تو نيز مثل من خواهيمرد، زيرا سرنوشت آدمي اين است که بميرد. خواه پادشاه بيست وپنج کشور باشديا يک خارکن. هيچ کس در اين جهان باقي نمي ماند. اگر تو هر زمان که فرصتبدست مي آوري وارد قبر من بشوي و تابوت را ببيني، غرور وخود خواهي برتوغلبه نخواهد کرد. اما وقتي مرگ خود را نزديک ديدي، بگو كه قبر مرا مسدودنمايند و وصيت کن که پسرت قبر تو را باز نگه دارد تا اينکه بتواند تابوتحاوي جسد تو را ببيند. 

زنهار، زنهار اگر از کسي ادعايي داري موافقت کن يک قاضي بيطرف آن ادعارا مورد رسيدگي قرار بدهد و راي صادر نمايد. زيرا هرگز از آباد کردن دستبرندار. زيرا اگر دست از آباد کردن برداري کشور تو رو به ويراني خواهدگذاشت. زيرا قاعده اين است که وقتي کشور آباد نمي شود به طرف ويراني ميرود. در آباد کردن، حفر قنات و احداث جاده و شهر سازي را در درجه اولاهميت قرار بده. 

عفو وسخاوت را فراموش نکن و بدان كه بعد از عدالت برجسته ترين صفتپادشاهان عفو است و سخاوت. ولي عفو فقط موقعي بايد به کار بيفتد که کسينسبت به تو خطايي کرده باشد و اگر به ديگري ستمي کرده باشد و تو خطاكار راعفو کني، ظلم کرده اي زيرا حق ديگري را پايمال نموده اي. 

بيش از اين چيزي نمي گويم و اين اظهارات را با حضور کساني که غير ازتو در اينجا حاضر هستند کردم تا اينکه بدانند قبل از مرگ، من اين توصيه هارا کرده ام و اينک برويد و مرا تنها بگذاريد، زيرا احساس مي کنم كه مرگمنزديک شده است.

کجایی که حال مردمت را ببینی!!!!

خواهشا بی نظر این وب را ترک نکن

باعضویتدر سایت خودتون مطلب در وب بگذارید

هر روز به ما سر بزنید و شاهد بهترین مطالب باشید

با عضویت در خبرنامه زیباترین مطالب را در ایملتان داشته باشید

خواهشا به هر پست سر میزنید امتیاز دهی کنید به صورت پایین هر پست

 


 




:: موضوعات مرتبط: مطالب ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: ایران ,
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: